Germany, 1957. Attorney general Fritz Bauer receives crucial evidence on the whereabouts of SS-Obersturmbannführer Adolf Eichmann. The lieutenant colonel, responsible for the mass deportation of the Jews, is allegedly hiding in Buenos Aires. Bauer, himself Jewish, has been trying to bring to trial the perpetrators of the crimes of the Third Reich ever since his return from his Danish exile. However, he hasn’t been successful so far due to the fierce German determination to repress its sinister past. Wary of the German justice system, Bauer contacts the Mossad, the Israeli secret service, thereby committing treason. But Bauer is not seeking revenge – he is concerned about the future of Germany.