In 1789, a people is entered into revolution. Let us hear it. It has things to say to us. A people and its king crosses the destinies of men and women of the people, and historical figures. Their meeting place is the any young National Assembly. At the heart of the history, there is the fate of the King and the emergence of the Republic.