Rush revisits one of the most thrilling seasons in Formula One history: that of 1976, when two young drivers contested fiercely on and off the track. Austria's Niki Lauda, the reigning world champion, was cool, detached, methodical; a kind of Teutonic metronome, perceived as being ruthlessly efficient but colourless. Across the grid from him was Englishman James Hunt, the swashbuckling, hard-living, carousing blond playboy who looked every inch the part. What turned their duel into the stuff of legend was the ferocity with which they competed — literally to the edge of death.