Julius Schmitke is a fifty-seven-year-old German wind turbine engineer. He feels ill and his body creaks, crunches and groans with age. One day, he is sent somewhere to the Czech side of the Ore Mountains to fix one of his old models, a C 174 turbine that, mysteriously, will not stop creaking and squeaking, just like his own body does.