April 2004, Iraq. During the holiday of Ashura, armed squads loyal to Shiite leader Muktada As-Sadr, supported by the Jihad movement, start an uprising in the Polish zone. The US command orders Polish troops to defend ‘City Hall,’ the headquarters of the local authorities and police loyal to the coalition troops, at all costs. The battle of Karbala during the Jihadist uprising becomes the largest military operation Polish troops have taken part in since the Second World War.