Giovanni and Monica are the most diverse people on the face of the earth. He is an intellectual and a prophet of social integration living in the center of Rome, while she is a former cashier of a supermarket, dealing every day with the real problematic multicultural environment of her suburban neighborhood. They would never have met if their children did not get together. The two have a common goal: the story between their children, which has the life expectations of a cat on a highway, must end!