Red Cow is a coming-of-age film that takes place in the days leading up to the assassination of Rabin and depicts the life of Benny, 16, orphaned from mother at birth and the only child of Joshua - a religious, right-wing extremist, in those critical junctures when she is forming her sexual, religious and political awareness.