Sonja - The White Swan is the story about Sonja Henie, one of the world's greatest athletes and the inventor of modern figure skating, who decides to go to Hollywood in 1936 to become a movie star. Her first film breaks the box office by selling the most tickets in the world in 1937. She becomes one of richest women in her time, always surrounded by fans, lovers and family, never alone. As she gets older the spotlight is fading, but she refuses to quit. It all collapses when she falls, drunk on the slushy ice, in Rio de Janeiro.