A generation ago, Murghab was well taken care of. The highest town of the former Soviet Union and close to the sensitive borders with Afghanistan and China, it enjoyed ample provisions from Moscow. It had electricity, an airport, a movie theater, and a hospital with central heating. Since then, Murghab has weathered many storms. Yet, life goes on. The ruins of Socialism afford a plethora of new but precarious ways to make do. Murghab follows a group of men harvesting shrubs, a nurse, a history teacher and a welder building stoves from the scraps of Soviet modernity. A winter film of hardship, work and hope.