Latte is not an ordinary easygoing and cuddly little hedgehog! She is full to the brim with energy outmatched only by her self-assured attitude and an almost too vivid imagination. Obviously, she is never short of fast and often fantastic answers or explanations. She loves to tell stories, to anyone who wants - or does not want - to listen, in which she seems to accidentally appear as the fearless heroine who always saves the day. Needless to say that when one day the animals of the forest wake up to discover that the magic waterstone has gone missing and that the forest is facing a drought the will lead them all to extinction, Latte bravely and loudly, announces that she herself will recover the magic waterstone from the claws of the dispicable Bear King who stole it. Much to her dismay, Tjum the squirrel is assigned to join her. The annoying little squirrel just might discover that Latte's mouth is a tad bigger than her actual courage. But both, Latte and Tjum, will soon have to overcome their mutual dislikes and learn to work together as a team as the two unlikely heroes suddenly find themselves on the most challenging adventure of their life!