Music for Black Pigeons is the first collaboration between Jørgen Leth and Andreas Koefoed. The film poses existential questions to influential jazz players such as Bill Frisell, Lee Konitz, Midori Takada and many others: How does it feel to play, and what does it mean to listen? What is it like to be a human being and spending your whole life trying to express something through sounds? The characters wake up, rehearse, record, perform and talk about music. In some moments they are on the edge, the edge of existence, constantly challenging themselves. They listen. They devote themselves to finding a space to create a connection to something bigger than themselves. Something that will outlast all of us. For the past 14 years, the filmmakers followed Danish composer Jakob Bro, witnessing his musical encounters with acclaimed and eccentric musicians from across generations and nationalities. Through Bro’s compositions, the film’s characters explore the space of music—and in doing so answer some of the questions the film poses, in a poetic, life-affirming and entertaining way.