Luka, a young soldier craving battle, heads north across desolate wastelands to the legendary Fort Kairos where soldiers heroically defend the remains of civilization. He finds instead a force that has never even seen an enemy and is lorded over by a High Command bloated with delusions. He discovers joy and hope in friendships with Konstantin, an enigmatic radar engineer, and Geronimo, a light-hearted private. Their deepening bond brings light to their otherwise bleak and parched existence on the brink of civilization that clearly has almost obliterated itself. Luka’s days melt into the haze of waiting for an enemy until the day he spots a horse to the north. His loyalties are tested and he chooses to defend his friend rather than honour the code of the fort that demands obedience, endurance and sacrifice. His defiance triggers a string of tragic events. The power of friendship transcends the fort and causes its fall.