Michel is a Belgian inventor who is misunderstood by his employer. At 41, he learns that he was an adopted child that that he was secretly born in a barn in Sainte-Cécile, Quebec. Inventing a professional excuse, he travels to Sainte-Cecile but fails to find his biological family. Just as he is about to give up and return home to Belgium, he meets a man driving an anachronistic electric car. On the road to Montreal, they have an accident that will change not only their lives but also the future of the automobile industry.